munten

Op zoek naar Munten? - Zoek Munten in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Munten
Start een campagne - jouw website over Munten, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp 
toevoegen aan favorieten lijst Munten > Forum > Algemeen > waarde oude munten
  Willem  101. Geplaatst op 27 juli 2005 om 20:29 uur     quote nieuw bericht email edit 

hallo ik heb nog een oude munt van duitsland.
met de opschrift zwei mark deutsches reich 1876.
aan de achterkant freie und hansestadt hamburg.
ps de munt is van zilver.
nu wil ik de graag de waarde weten

groetjes willem

Luuk  102. Geplaatst op 01 augustus 2005 om 17:09 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik heb een munt van one penny uit 1916, weet iemand misschien de waarde hiervan. Op de achterkant staat een latijnse tekst met daarin de naam Georgius en ook brittaniŽ, hij komt dus waarschijnlijk uit engeland.

bvd, Luuk

Anja  103. Geplaatst op 01 augustus 2005 om 18:43 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo,

Wij zijn aan het opruimen in het huis van mijn overleden opa,

Daar vonden wij samen met mijn oma een rare oude "munt".

Ik weet niet zeker of het echt een munt is maar daar lijkt het wel op.

Wij wouden graag weten waar hij vandaan komt en ik zelf was wel nieuwsgierig of hij enige waarde heeft.

De munt is een beetje blauw kleurig en de plaatjes komen naar boven en die zijn goudkleurig.

Aan de ene kant staat een mannen hoofd met iets dat lijkt op de contouren van een land. Op deze zijde staan ook de volgde letter C E A A en nog een letter die lijkt op een T.

Op de andere zijde staat een paard met waarschijnelijk een vrouw daarachter ook staan er de letter COPY in gedrukt.

De letter COPY zijn er in gedrukt en de andere letters op de andere zijde komen juist naar boven.

Kan iemand mij vertellen waar dit vandaan komt mijn oma en ik zijn daar erg benieuwd naar.

Als je de munt wil zien kan ik je via de mail een foto sturen.

Alvast bedankt

Groetjes Anja

Ceres  104. Geplaatst op 02 augustus 2005 om 23:42 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 01 augustus 2005 om 18:43 schreef Anja het volgende:
Hallo,

Wij zijn aan het opruimen in het huis van mijn overleden opa,

Daar vonden wij samen met mijn oma een rare oude "munt".

Ik weet niet zeker of het echt een munt is maar daar lijkt het wel op.

Wij wouden graag weten waar hij vandaan komt en ik zelf was wel nieuwsgierig of hij enige waarde heeft.

De munt is een beetje blauw kleurig en de plaatjes komen naar boven en die zijn goudkleurig.

Aan de ene kant staat een mannen hoofd met iets dat lijkt op de contouren van een land. Op deze zijde staan ook de volgde letter C E A A en nog een letter die lijkt op een T.

Op de andere zijde staat een paard met waarschijnelijk een vrouw daarachter ook staan er de letter COPY in gedrukt.

De letter COPY zijn er in gedrukt en de andere letters op de andere zijde komen juist naar boven.

Kan iemand mij vertellen waar dit vandaan komt mijn oma en ik zijn daar erg benieuwd naar.

Als je de munt wil zien kan ik je via de mail een foto sturen.

Alvast bedankt

Groetjes Anja

In de jaren 70 en 80 zijn er veel bedrijven geweest welke copieen maakten van oude munten. (voornamelijk Grieks en Romeins). Deze werden dan verkocht als set of door benzinemaatschappijen aangeboden aan hun klanten bij een tankbeurt. Deze munten waren allemaal voorzien van de inscriptie COPY (Verschillende talen is mogelijk) of een firmanaam. Deze duiken nog regelmatig overal los op. Waarde is weinig of niets. Om echt zeker te zijn zou je hem even kunnen mailen.

Groetjes Ceres

J V  105. Geplaatst op 04 augustus 2005 om 20:48 uur     quote nieuw bericht email edit 

hallo ik heb zeer veel oude munten. ik ken er niets van maar ik lees hier veel bij de antwoorden over een catalogus waarde.
kan ik deze catalogus ergens kopen/krijgen?

Ceres  106. Geplaatst op 05 augustus 2005 om 00:35 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 04 augustus 2005 om 20:48 schreef J v het volgende:
hallo ik heb zeer veel oude munten. ik ken er niets van maar ik lees hier veel bij de antwoorden over een catalogus waarde.
kan ik deze catalogus ergens kopen/krijgen?

Het ligt er natuurlijk aan wat voor munten je hebt. Zijn het wereldmunten dan is een Krause aan te raden. Deze is te koop (eventueel na bestelling) bij de betere boekhandel. Voor Nederlandse munten zijn er twee mogelijkheden. De Mevius en de Muntalmanak. Ook deze zijn bij de betere boekhandel te verkrijgen. Natuurlijk ook online bij www.mevius.nl (geld voor alledrie) waar enorm veel Numimatische boeken te koop zijn.

Kleine waarschuwing als je prijzen gaat opzoeken: De catalogusprijs is zeker niet de prijs welke je voor je munten zult krijgen mocht je ze willen verkopen. Vaak zijn de catalogusprijzen de prijzen waar handelaren hun waar voor slijten. Verzamelaars onderling verhandelen de munten meestal voor 45 a 50% van de cataloguswaarde.

groetjes Ceres

Koen  107. Geplaatst op 10 augustus 2005 om 13:11 uur     quote nieuw bericht email edit 

waarde van stuk van 100 frank van 1948..
........... 1951..

25cent 1910 en 1928 uit belgie

5 centiemen uit 1895..

Pfew  108. Geplaatst op 10 augustus 2005 om 18:26 uur     quote nieuw bericht email edit 

QUOTE:
Op 10 augustus 2005 om 13:11 schreef Koen het volgende:
waarde van stuk van 100 frank van 1948..
........... 1951..

25cent 1910 en 1928 uit belgie

5 centiemen uit 1895..

Waf

Koen  109. Geplaatst op 11 augustus 2005 om 21:17 uur     quote nieuw bericht email edit 

ik heb een muntstuk uit 1912 2 cent ten tijde van albert 1 en wil weten wat hij waard is (uit belgie)

Jorgo  110. Geplaatst op 16 augustus 2005 om 08:25 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo,

Ik heb een aantal munten en ik wil graag weten wat de waarde is:

Zilveren 10 gulden 1995 proof Hugo de Groot

Munt "de 15e elfstedentocht 4 januari 1997"

Gouden dukaat 1978

Munt "49th W.R. Reconnaissance Regiment 1945 May 1995"

Mini-muntset Nederland 1998

Muntset Sail 95 (5 x 2 ECU)

Muntset Zilveren 10 gulden 1997 Marshall Plan

Bevrijdingsset 1945 1995 incl. Bevrijdijngs ECU der Nederlanden 1995 FDC, excl. 50 guldenstuk 50 jaar bevrijding

Alvast bedankt!

Jorgo

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, , 37, 38, 39, 40, 41

Ga naar:

Inhoud : Bart
Suggesties voor deze pagina? Klik hier
© 2000-2014 - Startkabel.nl - disclaimer cookiepolicy